21 век –
ново поколение автомобили, нови акумулатори. Какво
налага да сменим и зарядните за тях? Защо е необходимо да ползваме зарядно след
като редовно , ежедневно ползвам
автомобила и батерията се зарежда от него?
Защо
трябва да си сменям зарядното, ако имаме старо , което е служило 20 г чудесно?
21 век нов
акумулатори система олово калций са затворен тип. По каталог – не се доливат,
не газоотделят и са с по-голям стартерен ток и с по-високо напрежение за заряд
– 14 – 14,5V.
21 век -
Колите станаха много, а от тук и задръствания. Горивата са скъпи и старт-стопната
система на всеки светофар е наложителна, а пробегът се ограничава и е при ниска
средна скорост. Чакайки на светофар или в задръстване,чистачките,
вентилатора на парното, радиото ( 4х40W)
работят, фаровете светят. Всичко това
води до ежедневен недозаряд-т.е. повече разряд от заряд. Капка по капка изтичат
Ah на батерията , която особено в студено време
е с по-малък ефективен капацитет и по-тежък стартов режим , а идва зима!
Този
недозаряд води до постепенна сулфатизация намаляваща още повече ефективния
капацитет на акумулатора. За съжаление системите на автомобила не само не
смогват да компенсират повишеният разход на Ah
, но и не могат да повлияят на сулфатизацията. Оставен дори за седмица без
ползване акумулаторът прогресивно сулфатизира и се стига до необратим недостиг
на капацитет, губи стартови качества и живот на батерията … до следващата зима.
Всичко
това налага периодично, поне на две седмици да правим десулфатизиращ
изравнителен заряд/ особено през зимата/.
Старите
или евтините китайски зарядни са на принципа:
заряд с падаща W
характеристика- т.е. ниско напрежение на батерията – голям ток; високо
напрежение – малък ток. 80% от тези зарядни не са стабилизирани – трансформатор
и диоди и параметрите им са силно зависими от мрежовото напрежение. Точно
когато батерията е силно разредена и би поела голям ток – вечер като включим за
заряд мрежата е най-натоварена и зарядният ток е в пъти по-слаб от номиналният.
Индикаторът на зарядното показва зареденост , малък ток, свети „готов” заряда
се прекратява и си мислим , че сме заредили батерията. За съжаление – не можем
да проверим и достигнатата плътност на електролита (норма 1,28 най-малко 1,25)
поради това, че новата батерията е от
затворен тип. Остава единствено „окото”- индикатор на батерията, но на повечето
от тях го няма ( а и показанието му е вярно само, ако няма загуби на вода от
електролита). За десулфатизация не може и да се говори - за да се преодолее е необходим заряд с
повишено напрежение – до 2,7V/ел.
т.е. до 16 – 17V, а мрежата е ниска, токоизправителят е евтин и
не може да ги достигне, а индикира готовност.
По-лошият
случай е когато мрежовото напрежение е високо ( обикновено нощем) и батерията
не е много разредена (нямаме вярна оценка поради това, че е затворена). Това
повишено напрежение би довело до голям заряден ток, бурно газоотделяне
,повишаване на температурата
(температурна лавина) водещо до още по-голямо загряване , презаряд.
Напрежението на батерията пада, токът на зарядното се повишава, а то не
изключва защото дори добрите зарядни устройства изключват , когато напрежението
се повиши, а токът падне. Батерията дори и затворен сребърно калциев тип не
успява да рекомбинира отделените газове, изпуска в атмосферата Н2 и О (т.е. губи вода) .Ако не
изключим навреме от заряд, батерията се издува, разрушава и дори може и да се
стигне до взрив от вътрешно късо при изкривени плочи.
Че още със създаването на затворен тип
батерии , учените в света потърсиха решение за да не се стига до апокалипсиса
по-горе. Наскоро изтече 20 годишна давност на засекретени разработки относно
заряд с импулсен реверсивен ток. Независимо от параметрите на технологията и
практическото решение за достигането им , резултатът е положителен. Импулсният
реверсивен ток осигурява сигурно зареждане, десулфатизация и изравнителен заряд
на основните типове акумулаторни батерии - оловно киселинни, алкални и сребърно
цинкови независимо дали са отворен или затворен тип. Липсва газоотделяне,
загряване, презаряд и загуба на вода. Капацитетът след няколко цикъла се
повишава над фабрично заложения.
На прага
на зимата фирма ВК „Конверт” Перник осигурява пълната гама реверсивни зарядни
устройства „Акутоник” доказани в практиката, с гаранция за качество и на добри
цени.
„Акутоник“
са гама различни по-мощност устройства за заряд, автоматична десулфатизация,
подзаряд и консервация на АБ за продължително време – до 6 месеца, т.е.
включвате „Акутоник“ към батерията и той се грижи за доброто й състояние до
момента, когато влезе в употреба – заредена десулфатизирана, без презаряд.
”Акутоник” е на пазара в 6 разновидности:
1. За
мотоциклети и леки автомобили – 6 и 12V/1A; 12V/5A.
2.
За
дизели и бензинови камиони – 12V/10A и дизелагрегати.
3.
За сервизи, автокъщи и магазини за
акумулаторни батерии – 12V/20A.
4.
За автоборси, сервизи, магазини за акумулаторни
батерии – 4х12V/20A.
5.
За инвалидни
колички, камиони и автобуси –
24V/20A.
6. Зарядни
станции по-заявка - 2, 6, 12, 24, 48,
80V/50A и 100A с рекоперация, връщане на енергиятав мрежата- електромерът
върти обратно (само да има кой да
купува).
За техническа
консултация – инж. Н.Деветаков
тел.: 0895514647
За ценова информация
и поръчки
– инж.М.Александрова тел.: 0895514648
Няма коментари:
Публикуване на коментар