понеделник, 30 септември 2013 г.

Акутоник - новото е добре забравено старо

Съчинения на тема по Пернишки
Два варианта за съчинение за зимата в пернишко училище:
Първи вариант - „Навонка е тевно, вуците вия на вук.Тате е обикрочил копторо и маа спръжа. Ако – нека маа – зима е“.
Втори вариант - „Тъмно студена утро, колите вият. Тате е отворил капака на колата и мъчи да запали. Тя неще.  Няма ток в акумулатора. Нека мъчи – като не го зарежда – зима е“.

Край на зимните неволи на автомобилистите с новата гама зарядни, но  всяко ново е добре забравено старо... така е и с новата гама зарядни устройства „Акутоник“.
Първите прототипи са създадени за нуждите на военните в годините на Вършавският договор с цел поддържане бойната готовност на бронетанковата и автотехниката на армията ни.  В годините на прехода ги преоткриха бойните формирования на рокерите. Сега когато автомобилите  са повече от населението ни, а кризата ни е налегнала отвсякъде, „Акутоник“ отново са изключително актуални.
Но какво е общото между военните, рокерите, многото автомобили и кризата?
Общото са акумулаторните  батерии, които по-разбираеми причини дълго време стоят недозаредени. Известно е, че всяка батерия има и саморазряд и ако не се подържа с периодично дозареждане, сулфатизира и губи стартови качества. Включена в последствие в експлоатация, тя не може да се зареди пълноценно от агрегатите на МПС-то и попада в графата „брак“.
„Акутоник“ са гама различни по-мощност устройства за бърз заряд, автоматична десулфатизация, подзаряд и консервация на акумулаторни батерии – до 6 месеца. Включвате „Акутоник“ към батерията и той се грижи за доброто й състояние до момента, когато влезе в употреба – заредена десулфатизирана, без презаряд. Ако имате сервиз, автокъща или магазин за акумулаторни батерии – те могат да бъдат поддържани и възстановени чрез „Акутоник“.
Какво  е новото?
Научно доказано е, че режимът на заряд с реверсивен асиметричен ток е единствен при  самолетните сребърно-цинкови акумулатори, препоръчителен за никело-кадмиевите и много добър за оловните. Проблемът е, че устройствата за реализирането на реверсивен режим бяха скъпи.Творческият гений на българина не стой на едно място – нима 30 лева са много за да оправите Вашият и на съседите Ви акумулатор и да сте спокойни, че след като се върнете от командировка, почивка или гурбет, колата Ви ще „запали‘ – край на мъките.
VMS”Акутоник” е в 6 разновидности:
1.    За мотоциклети и леки автомобили –  12V/1A;  12V/5A.
2.    За дизели и бензинови камиони – 12V/10A и дизелагрегати.
3.    За трактори, тежки автомобили и пътни машини – 12V/20A.
4.    За автоборси, сервизи, магазини за акумулаторни батерии – 4х12V/20A.
5.    За  военна и селскостопанска техника – 24V/20A.
6.    За “голямата работа“ - 2, 6, 12, 24, 48, 80V/50A  и 100A с рекоперация, връщане на енергиятав мрежата- електромерът върти обратно (само да има кой да купува).


Дори да карате автомобилът си ежедневно, особенно през зимата батерията не се зарежда пълноценно. Тежък старт, задължително включени фарове, чистачки, аларма, климатик – все консумации, които генераторът на автомобила не успява да компенсира. Хронично недозаредената батерия бавно и необратимо започва да сулфатизира, а като добавим и саморазряда, подпомогнат от алармата. ...
      Веднъж частично  сулфатизирала,  батерията вече не може да въстанови капацитета си от зарядните агрегати на автомобила и и дори след едни забравени фарове на бензиностанцията – може да не запалите.
      Активната десулфатизация с „Акутоник“ и периодичен изравнителен заряд, въстановяват капацитета и стартовите качества на акумулатора.

И си мааеме спръжа.....

Няма коментари:

Публикуване на коментар